PANDUAN : Cara-cara memakai lampin bayi

entry yang lalu aku ajar cara-cara membedung bayi kan…
k..hari nie nak ajar macam mana memakai kain lampin…
ha korang….. jangan x tahu..
zaman moden nie, ramai mak bapak yang x pakaikan anak2 kain lampin..
sumer pakai kain lampin pakai buang jer tau….
atau bahasa saintifiknya…PAMPERS….

aku?? hehehe…nak jimat kos..
aku pakai kan anak aku lampin waktu di rumah..
time kuar berjalan2 aku pakaikan anak aku pampers…

so..meh..aku nak ajar korang…
mana la tau kot korang x gheti nak pakaikan..
so, bila dah aku tunjuk nie..
harap2 bapa2, ibu2… sudah ngerti yek…
hehehehe…….

lampin
Asas utama, LAMPIN.. korang belila apa2 jenama pun… sama jer…..

lampin

Plastik seluar… ni tuk tampung air kencing dari tembus la…

lampin

Nappy Liner – ni tuk alas andai kata berak x derla susah nak cuci, hanya buang lapik tu jer…

lampin

langkah 1 : memula bentangkan seluar plastik tu

lampin

langkah 2 : korang letak napkin ngan nappy liner atas seluar plastik.. kau rasa besar, korang lipat la atas ngan bawah tu jadi kecik cikit…. korang tgk jerla gmbar atas tu..

lampin

seorang model yg comel telah standby untuk beraksi

lampin

letak baby atas lampin tadi

lampin

ikat dua penjuru kat belakang menuju ke hadapan… ikat simpul tanpa mati…

lampin

gini la rupanya bila dah bersimpul… clear x??

lampin

korang terbalikkan model tadi tuk ikat bahagian belakang lak…

lampin

ginila ghupanya bila dah disimpul.. comel kan aku simpul??hehehe

lampin

dah siap…susah sangat ker korang nak pakaikan lampin nie?? senangkan??

lampin

ala comelnya anak aku…makin naik badan Zulfadhli…hehehe…. mcm ibunya la jugak.. hahaha

lampin

dah siap…model dah lengkap berpakaian…sejuk la anak aku kalu dibiarkan tanpa baju…huhuhu…..

k…selesai sudah pelajaran hari nie…
aku harap pada bapak-bapak, ibu-ibu sudah tahu..
harap leh la jadikan ia sebagai panduan
mana yang tahu, leh la war-warkan pada mereka..
suh jer derang jenguk blog Sumijelly nie..
confirm dapat panduan nie…

ok..next time aku wat panduan lain lak..
tapi kalu sesiapa ada suggestion nak suh aku wat panduan lain..
sila berikan sebarang komen di bawah yek…
insya allah…akan aku usahakan jika ia tidak menyulitkan..
insya allah………

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Comments

  1. oney June 15, 2009
  2. sumijelly June 15, 2009
  3. nkara June 16, 2009
  4. sumijelly June 16, 2009

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge