Tips mengemas rumah yang cepat!

On October 29, 2010, in Blog, Rumah, by Sumijelly

Wah…penat la wei…penat…

asal balik jer umah bersepah… pas tu tetiba ad apulak orang nak datang umah… ades……..

Mana sempat aku nak kemas umah wei….. anak aku bukan anak dara, tapi anak bujang,…. yang banyak menyepahkan barang dari mengemas barang…huhuhu

kemas

Korang tengok la…

Hari-hari macma nie ko… letih tau…. permainan pulak makin hari bukan makin sikit, tapi makin banyak lak..

Asal jumpa jer nak beli, asal jumpa jer nak beli…..huhuhuhu

Tapi aku ada cara nak kemas cepat ko…hahaha

kemas

Ni la hasilnya selepas aku mengemas….

ha… nampak sikit kemas dan bersih… sekejap jer nak mengemas nie… dalam masa 5 minit pun boleh….

Yang tolong aku kemas selalunya Danial la… dia kan abang.. maka harusla tolong ibunya….

Ha…tapi korang nak tahu macam mana cara yang cepat tu??

syyyhhhhhhhh………….rahsia tau…….

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

kemas

Itu dia…. laci di bawah Tv tu lah RAHSIA nya…

korang ingat sesaja jer ke beli almari yang banyak laci…ha kat situ la senjata nak kemas umah

sumer aku sumbat dalam tu….habis citer…

tengok la si Danial, sambil mengemas pun sempat lagi tengok TV..macam mana yang 5 minit tak jadi 1/2 jam mengemas…hahahaha

Sekian sahaja tips yang ringkas untuk pembaca semua yg di reka oleh sumijelly.com

Nota kaki : Jadi, sebelum nak datang umah kengkawan, sila bagi tahu 1 hari sebelum…hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Responses to “Tips mengemas rumah yang cepat!”

  1. lydzar says:

    kami kt rumah, sediakan kotak pc/monitor yg besar tu. semua toys mmg campak kt dalam. no kompromi hehehe
    lydzar´s last blog post ..Nebuliser session

  2. watie says:

    apakata kalau panggil sumi jer yg dtg rumah tlg kemas….hahaha

  3. tu pun eksesais gak.. :D
    patutla sumi selim…..heheh!
    makdara TERdiva´s last blog post ..PINK SPECIAL GIVEAWAY

  4. velasrizal says:

    hahaha mmg kemas giler lps tu.. bijak..bijak..

    Diskaun Tol Deepavali 2010

  5. eelobor says:

    hehehehe, tip yang berguna untuk berkongsi

  6. ciklinn says:

    wahh tiap yang bagusssssssss…… ken acari banyak laci2 lagilah linn gayanya… samolah kita kak oii 3 herooo naik senget bahu duk mengemas umah,…. huhuuh

  7. efy says:

    dahsyat anak sumijelly .. huahua ..
    beli laci byk2 wat sorok harta karun dlm tu
    efy´s last blog post ..Lelaki pun nak rasa detik Period tu mcm mana haha

  8. Fitrihadi says:

    hah kantoi!!! lepas ni gi umah akak sumijelly, bleh gi cek laci tu nak tau umah bersepah ke tak haha berguna gak beli kabinet ada laci banyak tu. jap je dah bleh kemas.. :p
    Fitrihadi´s last blog post ..Video Puting Beliung di Mata Ayer- Perlis Semalam 281010

  9. phreak-id says:

    antara taktik yang lain ialah dengan menggunakan anak + upah.. Tapi bakal memakan diri di kemudian hari.. hehe

    >>My Latest Entry<<
    Terjah Blog Gomol?
    Tragedi Hospital
    Ayat-Ayat Terbaru Blog Namewee

  10. su@mamasyaza says:

    beli kotak besar, isi mainan, sah2 mainan bertambah banyak..hehehe
    samala kat umah akak ni, hero2 kaki sepah mainan, sibuk la nanti dengar en. abah membebel
    su@mamasyaza´s last blog post ..Acara Hujung Minggu

Leave a Reply

CommentLuv badge



%d bloggers like this: