RM118.50 untuk 6 barang

Semalam aku beli barang sekolah anak aku… ishk…… si Danial la.. kan ker tahun depan dia Darjah 1. Jadi baik aku g beli baju sekolah dan beg sekolah dia wal-awal… tak der la tergesa-gesa..

Aku beli la dulu 2 helai baju ngan seluar je.. beli sikit dulu.. nak tengok ketahan baju ngan seluar tu dulu.. kalu anak aku jenis yang suka mengotorkan baju ngan seluar, baru beli lagi..hehehe

barang sekolah

Setempat jer Beg Sekolah…

Aku tak tahu la ada ker tempat lain selain citu, jadi aku malas nak cari lagi….g selongkar jer la kat situ…hahaha

barang sekolah

Tu tengah pilih beg la tu…. nak yang mana..

Aku preffer lagi beg warna hitam… korang pun tahu la, budak-budak kan, kalu tak kotor tak sah…hehehe

barang sekolah

So dapat la dia beg yang dia nak.. memang kene cari yang tarik ker sekarang nie??

aku dulu beg sandang biasa jer…. bestkan budak-budak zaman sekarang…hehehe

barang sekolah

Ni pula bahagian pakaian sekolah pula…

Sambar 2 set pakaian jer, lagipun nak tengok macam mana dia jaga pakaian dia… nanti kalu kotor sangat baru beli lagi…hehehehe

barang sekolah

So total untuk perbelanjaan barang anak aku adalah RM118.50

  • Kasut = RM 6.99
  • Baju = RM 17.90 x 2
  • Seluar = RM 17.90 x 2
  • Beg sekolah = RM 39.99

Perghh…….tu baru pakaian dan beg sahaja..ni pun beli kat pasaraya biasa yang tak der berjenama sangat…hehehe belum masuk lagi buku sekolah dia lagi..huhuhuhu…

Baru tahu rupanya nak masuk darjah satu jer pun dah makan ratus-ratus kan?? hehehe…. tak perla, demi anak-anak nak belajar, ibu bapa mana tak sanggup berbelanja lebih kan??

Eh..jom kita g New Zelaan nak? Murah ko dari RM199 jer…nanti bawa aku yek!

Nota kaki : Tu la sebab beli dahulu barang sekolah, tak la terasa kalu kuar sekali gus kan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

42 comments

  1. ieda says:

    tu baru sorang..baru darjah satu..
    akak ada 2 org ni..form 1 dgn form 2..yg form 2 tu hero..maknanya banyakla jg kena beli tuh..
    pasal beg sekolah..masa budah2 ni sekolah rendah akak suka depa pabai yg takdak roda.akak kesian tgk yg kecik2 tu bawa beg roda naik tangga kalau kelas tingkat atas…rasa lg susah drp beg biasa.
    ieda´s last blog post ..ZZZZZZZZZZZZ

  2. JAI says:

    Tuhh baru sorang jer sumu,Ko bayang kalau macam aku 4 orang bersekolah. baju kurang-kurang 4 helai..kasut 2 seluar pun sekurangnya 3..Sekolah pagi petang lak tuhh..adeyy..banyak belnja wehh

  3. fara says:

    aaaaa.. 6 brg je RM118.50? Habis lah, aku baru je nak plan beli baju 3 lai, suar 3 lai.. tu baru sekolah pagi, blm sekolah ptg.. dgn kasut dua pasang lg. beg dah tentu kene dua, tp satu dah dpt free sbb tadika bg mase convo.. (selamat) hehe… budget seribu nih utk anak bujang aku gak.. eh sebaye lah anak kite 😉

    p/s: baru anak sorang dah kecoh aku nih.. huahuahua
    fara´s last blog post ..Daddy And Son Aww Moments

Leave a Reply

CommentLuv badge