Maklum Balas dari Cavenzi [Entry Susulan]

On April 19, 2012, in Blog, by Sumijelly

Ewah.. mesti ramai tertanya-tanya apa kah yang telah berlaku?? kenapa tetiba ada nama Cavenzi??

Adeh… saya malas nak ulang cerita lagi.. kalu nak tahu gak, leh la rujuk kembali entry saya yang tedahulu :

Gara-gara entry tu gak la blog saya sehari tu mencecah 2K tau.. perghhh…….. tak pernah2 terjadi sepanjang berblog…hahahahaha…

Jadi agaknya setelah tersebar luas LUAHAN saya tu sampai la ke pengetahuan Cavenzi, akhirnya barulah Cavengi memberikan saya EMEL untuk tuntutan hadiah tersebut :

Puan Norsuhaila,

Merujuk kepada komen serta pengisian blog puan, kami bagi pihak Cavenzi ingin memohon maaf seikhlas hati di atas segala kesulitan yang timbul akibat kelewatan proses hadiah yang telah dijanjikan kepada puan.

Sebelum menerangkan dengan lebih lanjut, dengan sukacitanya juga kami ingin memaklumkan bahawa hadiah puan serta 2 pemenang lain kini sedang diproses semula selepas menyemak segala maklumat terdahulu bersama bukti kemenangan. Maklumat tuntutan hadiah puan adalah seperti berikut :

Tempat : Cavenzi Cawangan Balakong

Alamat :   Lot 3362, Off Jalan Balakong, Batu 11, Cheras, Selangor.

Tarikh : 1 – 4 Mei 2012 (sila tuntut dalam tempoh yang telah ditetapkan untuk mengelakkan hadiah ditarik balik)

* Kos penghantaran akan dikenakan sekiranya puan memerlukan khidmat penghantaran terus ke rumah

 Untuk makluman puan, sejurus selepas keputusan peraduan tersebut diumumkan pada bulan Ogos 2011, pihak kami telah menguruskan tempahan hadiah berkenaan untuk penghantaran kepada cawangan Cavenzi Balakong. Bukti pesanan kepada gudang bertarikh 18 Ogos 2011 juga masih dalam simpanan kami. Namun, sepertimana lumrah manusia, pasti tidak akan terlepas daripada melakukan kesilapan. Ini berkemungkinan terdapat beberapa salah faham di antara kakitangan kami sendiri sama ada di ibu pejabat Cavenzi, gudang ataupun kilang yang menyebabkan maklumat sebenar tidak sampai kepada pemenang. Setelah meneliti isi kandungan blog puan serta maklum balas daripada pemenang-pemenang lain, kami dapati bahawa kesemua pemenang ini tidak pernah dimaklumkan secara terus bahawa hadiah tersebut telahpun dihantar ke Cawangan Cavenzi Balakong dan sedia untuk dituntut. Sebagaimana prosedur biasa Cavenzi, disebabkan ruang yang terhad di setiap premis, barang berkenaan hanya akan disimpan untuk tempoh tertentu sebelum dihantar semula ke gudang oleh Pengurus Cawangan.

 Kami juga mengakui bahawa selepas kakitangan kami yang dahulunya mengendalikan peraduan serta menyelenggara facebook Cavenzi2u meletakkan jawatan beberapa bulan yang lalu, pihak kami secara tidak sengaja telah terlepas pandang mengenai beberapa perkara yang masih belum diambil tindakan. Sehingga April 2012, seorang kakitangan baru telah dilantik untuk mengambil alih jawatan tersebut dan sedang dalam proses mempelajari selok belok pengurusan perkhidmatan Cavenzi secara atas talian.

Walaupun pelbagai tuduhan dan kata-kata yang kurang baik dilemparkan, kami tidak pernah cuba untuk lari dari masalah dan menipu pelanggan. Dalam erti kata lain, kami juga pengguna dan kami memahami masalah puan. Oleh sebab itu, kami cuba untuk  berinteraksi dengan pelanggan melalui Cavenzi2u dengan mengambil kira komen pelanggan untuk rujukan dan cadangan di masa hadapan.

Sehubungan ini, sekali lagi kami ingin memohon maaf di atas insiden yang berlaku dan kesulitan ini amatlah kami kesali. Sekiranya masih terdapat sebarang pertanyaan ataupun aduan, sila hubungi kami di 03-90746096 (Marketing Department), 03-90742239 (Pegawai Khidmat Pelanggan) atau email ke it@cavenzi.com.

Sekian, terima kasih.

 Warmest regards,

Marketing Department
Cavenzi Design Sdn Bhd

No. 25 Jalan Kasturi3,
Plaza Kasturi Off Jalan Balakong,
Batu 11, Cheras, Selangor D.E.
Tel: 603-9074 6096   Fax: 603-9074 6095
URL:
http://www.cavenzi.com
Email: it@cavenzi.com

Pergh……. gara-gara entry tersebut, secepat kilat iaitu keesokan hari nya Cavenzi terus emel kat saya. Begitu kuat sungguh kuasa media sosial ni. Tapi kenapa perlu macam tu sekali baru cavenzi nak ambil tindakan kan??

Andai la saya masih lagi menunggu… menunggu dan menunggu sehingga la bertahun-tahun, agak2 ada tak Cavenzi akan menghantar emel kepada saya untuk menuntut hadiah tersebut? Mungkin ya atau mungkin tak ada langsung…

Jika tidak kerana saya luahkan dalam blog kemungkinan mereka tak ambil kisah malah mungkin tak ambil pusing mengenai tuntutan hadiah tersebut kot. Ialah.. kalu benar mereka ambik kisah, sepatutnya jika lewat sangat pun mungkin selepas 2-3 bulan baru lah dapat tuntut hadiah.. ni selepas 8 bulan kemudian ada entry luahan baru nak bertindak…

Dan yang lagi saya hangin.. dah la lambat, kene pula KOS PENGANGKUTAN untuk tuntut hadiah. Saya tahu memang la mana-mana T&C ada benda2 macam ni.. tapi selalunya dalam tempoh 2-3 bulan jer.. tapi di sebabkan kelewatan penyerahan hadiah tanpa apa-apa berita, sepatutnya Cavenzi memberikan Hadiah tersebut tanpa KOS…

Dan saya ada juga meluahkan perasaan tak puas hati mengenai KOS PENGANGKUTAN tersebut dan ini pula maklum balas mereka :

Puan,

Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas serta perbualan telefon di antara puan dan Pegawai Khidmat Pelanggan kami, Pn. Mala pada pagi Isnin, 16 April 2012.

Sepertimana yang telah diterangkan oleh Pn. Mala, adalah dimaklumkan bahawa kami tidak dapat menawarkan khidmat penghantaran percuma kepada puan. Oleh yang demikian, sekali lagi kami ingin memohon maaf di atas kesulitan yang puan alami. Daripada aduan-aduan puan sebelum ini, kami akan cuba untuk menilai semula mekanisma penganjuran peraduan di Cavenzi2u dan akan memperbaiki perkhidmatan kami agar ia tidak berulang lagi di masa hadapan.

 Sekian, terima kasih.

 Warmest regards,

Cavenzi Design Sdn Bhd
No. 25 Jalan Kasturi3,
Plaza Kasturi Off Jalan Balakong,
Batu 11, Cheras, Selangor D.E.
Tel: 603-9074 6096   Fax: 603-9074 6095
URL:
http://www.cavenzi.com
Email: it@cavenzi.com

Ok.. nampaknya mereka tetap tidak mahu bertolak ansur…. oh!sedihnya hati saya… huhuhu. Jadi nak tak nak saya kene la juga pergi mendapatkan HADIAH tersebut dengan membawa sebuah LORI... hahaha.. emm.. agak2 ada tak sesiapa sudi pinjamkan sebuah LORI tuk sumijelly?? hehehe

Emmm…. sekarang saya pula kene memikirkan kenderaan apa yang sesuai untuk mengangkut KERUSI tu yek?? Kalu naik kerete AVANZA muat tak?? Tapi saya macam perasan hari tu siapa yek blogger yang ada STORM.. emm.. agak2 leh pinjam tak?? hik3.. Meh kita g Balakong HQ leh posing2 ambik gambar, pas tu nanti saya leh masuk dalam blog gambar kamu yang sudi pinjamkan STORM tu..hik3

Ada sesiap yang sudi nak membantu sumijelly?? hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Responses to “Maklum Balas dari Cavenzi [Entry Susulan]”

  1. Sofia says:

    Assalamualaikum wbt..

    tp sikap diorang nih..rasa mcm buat saya as pelanggan lain rs mcm tawar hati je nak ke cavenzi tuh lagi..
    Sofia´s last blog post ..Anak..Ibu Bapa

  2. mommy nana says:

    Mmmmm. Tak puas hati sy jwpn mereka. Kerana tidak btolak ansur bab pngangkutan. Dah la mereka yg salah. Lama pulak nak sedar diri pasal hadiah ni. Ish. Biorkan depa buat org mcm ni, janji tp xditepati. Susah la nak niaga. Sy slalu lalulalang je depan Cavenzi ni. Sorila, xterasa nk bli ape pun. Tah ngape. Ade hikmahnya kan? Ape pun lori itu boleh di cari sewa kot? Hehehe.. Kt xde lori nk bg pnjam… ;)

  3. ummiarissa says:

    Nak avanza ke?muat ke masuk kerusi tu…kalau muat amik je avanza akak ni…ha cepat! calling2…
    ummiarissa´s last blog post ..Rangka Ayam dah naik harga!

  4. alhamdulillah.. dpt gak hadiah sumijelly kann.. tp yer betul.. sepatutnya diaorg kena kasi la transport sebagai gantirugi kesilapan mrk kannn.. mmg melampau jugak eks.. tak suka betul.. jom sama2 boikot cavensi tuh… hahaha..
    mama maman aka yana´s last blog post ..Tukar kereta..?? Preve..??

  5. awek cun says:

    hehe…klakar la plk….

    avanza kecik laa… kurang2 pn mesti EXORA coz kusi blkng ngan tgh leh turun kan… besar sikit….

  6. saya memang tak suka Cavenzi..sbb staff dia,terus sentap sampai sekarang
    Zarul Umbrella´s last blog post ..Rinku Premium Outlet,Kansai

  7. sharinginfoz says:

    the power of blogging…..
    sharinginfoz´s last blog post ..Jom Tengok Matahari Terbenam @Pulau Langkawi

  8. Nurul says:

    Ambik ko.. kuasa media sosial.. Padan muka..

    Akhirnya.. akak dapat HAK akak yang sepatutnya.. Sabor jelah..
    Nurul´s last blog post ..Orang berkerja daku bergumbira disini

  9. faizalpj says:

    tak patut le buat mcm tu..kena sewa lori ler
    faizalpj´s last blog post ..Peraduan iPunya! Beli Dan Menang – P1

  10. SESUNGGUHnya hati perempuan itu LEMBUT la sebenarnya……Kalau ko tanya member / blogger LELAKI…. confirm diorang suruh ABAIKAN saje recliner tue…. anyway…slamat bawak lori la yea…..
    hazman aka species1980´s last blog post ..Hazman vs Food ( Kepak + Dada + Drumstik + Rangka Ayam )

  11. lunaticg says:

    Cavenzi ke? Saya dah lama blacklist diri sendiri dari beli dengan dorang ni. Cakap di depan jer sedap.., belakang kita juga kena bayar. :(
    “Savenci Cavenzi”
    lunaticg´s last blog post ..Kelab Warisan Numismatik

  12. myvitrd says:

    Rasanya kalau kerusi tu satu unit.. kereta myvi pun muat kot.. hehehe.. kasi turun semua seat.. hehehe.. tapi kalau avanza mungkin lagi muat.. kalau kerusi yang menang tu lebih dari satu.. memang kena bawa lori kontenalah jawabnya.. hehehe
    myvitrd´s last blog post ..Volkswagen Polo Sedan Berharga RM99,888 | Tempahan Di Buka Sekarang

  13. puanbee says:

    Ye lah salahkan pekerja , cam mana tah ,,,

    akk naik van pun boley , kalau lori kecik baru RM50 jek .. hehehe
    puanbee´s last blog post ..Cenderahati Dari #jumpadenaihati

  14. penyubiru says:

    akhirnya diorang reply jugak…baru diorang tahu kuasa blogging…

    rasanya avanza muat ku kalu seat row 2 & 3 dibaringkan…rasanya lah..
    penyubiru´s last blog post ..Kisah McValue Dinner

  15. JMR says:

    lori 10tan ada..mao?:-p
    JMR´s last blog post ..Underwater Photography

Leave a Reply

CommentLuv badge



%d bloggers like this: