[RESEPI] Muffin Telur

Hari tu di rumah tak tahu nak makan apa waktu pagi… asyik benda sama jer kan… nak kuar makan kat luar.. mesti la tak nak bawa anak-anak ni…hahaha

saja google dalam internet.. tetiba jumpa benda yang mengiurkan… TELUR hahaha

Meh tengok cara-caranya…

Resepi Muffin Telur

Bahan-bahan :

  • tomato potong dadu
  • timun potong dadu
  • hot dog potong dadu
  • chicken slice potong dadu
  • cili potong dadu (kalau nak pedas)
*satukan semua bahan
  • 2 biji telur
  • sedikit black papper
  • sedikit garam
*satukan semua bahan
  • pelbagai cheese ikut sukahati

oleskan minyak pada muffin tray, kemudian letak semua bahan dalam tray tersebut.

Bahan-bahan boleh di perlbagaikan ikut suka hati la kan.. nak tambah apa.. kalau suka macam-macam boleh bubuh… kalau rasa suka sikit.. letak sikit…hehehe

selepas tu letak cheese atas nya…

kemudian baru buh letak telur dalam nya….

Bakar pada suhu 250′ selama 10 – 15 minit atau sehingga rasa dah masak atau kekuning-kuningan

Taraaa…dah siap!!

Pergh…sedap wei…

Letak mayonis, kemudian letak chili sos pastu makan masa panas-panas..

Jadi, kalau rasa tak tahu nak makan apa waktu pagi ni… boleh la buat kan… selamat mencuba!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One comment

Leave a Reply

CommentLuv badge