Naik Feri ke Pulau Pinang

Awal Muharram yang lalu saya berkesempatan ke Pulau Pinang… jadi mengambil juga kesempatan naik feri ke Pulau Pinang.

G Pulau Pinang tu dah banyak kali la…tapi naik feri tak pernah la lagi.. sayik naik jambatan. Kali terkahir naik pada tahun 2006 tak ingat bulan la pulak tapi masa tu tengah mengandungkan Iskandar… hahaha. Hanya Danial jerla pernah naik feri hokey!

Jadi kali ni kita naik feri tanpa abang Danial la.. sebab dia dah pernah naik.. adik2 nya tak pernah naik lagi kan…? hehehe

Jauh juga yek dari Bangi ke Pulau Pinang..  4jam lebih gak…

Letih nak jawab soalan anak-anak.. bila nak sampai, bila nak sampai…hahahaha

Ibu dah tido bangun.. tido bangun tak sampai2 la gak….

Tapi bila bagi tahu nak naik feri.. gumbira la anak-anak kan……….

Nak naik feri banyak jer signboard menuju ke sana…

Ikut jerla signboard.. jumpa la kang…

Tambang naik feri untuk kereta hanya RM7.70 sahaja.

Bayar kenderaan jer.. penumpang free la….

Sedang menunggu kenderaan dari feri keluar…..

Dapat depan sekali… 1st view hahahahaha

Park depan sekali..syok la.. sebab nantikuar pun yang pertama…hehehehe

Boleh muat sebanyak 33 kenderaan jer…

tak tau la.. motor di kira sekali ker tak…

Tengok la.. tak sabar dah anak-anak nak turun dari kereta….

Terutama si Huzaiman…

Ajak naik atas pulak….

Dah la curam tangga dia… takut nak mendaki…

Nampak dari jauh Jambatan Pulau Pinang dan kenderaan feri tengah melalui laut….

Kemain anak.. jalan2 seluruh feri

Lapar?

Ada jer kios kat atas feri tu…. harga jer tak tahu..

Masa pun dah tiba untuk keluar dari feri….

Jadi moh jalan-jalan sekitar Pulau Pinang pula……… sempat la kali ni pergi ke Bukit Bendera…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments

Leave a Reply

CommentLuv badge