Mari makan di Merdeka Kafe

Wah..kali nie aku nak citer pasal sarapan pagi pulak.. kali nie aku bersarapan kat Merdeka Cafe.

Pernah dengar ker tidak?? x pernah..huhuhuu…memang la x pernah..bukan nya mcm McD ker, KFC ker..tu confirm korang pernah dgr kan?? hehehe

kafe

Sapa2 pernah pergi PWTC kat tingkat 4 tu, mesti tahu kan?

Galeri UMNO dan Kafe Merdeka di aras 4, PWTC. Opis aku kat tingkat atas la.. confirm2 aku kene lalu Kafe nie dulu sebelum naik lift.

Sejak Kafe ni di buka, ramai gak kengkawan opis aku g makan kat citu. Kebetulan aku x pernah g lagi, maka aku pun turut ingin merasa makanan kat situ ( erk..asal tetiba ayat aku cam skema tul..hahaha)

kafe

inila permandangan kat kafe tu. Bukan besar mana pun. leh la muat dalam 50 org sekali makan. 50 org ker?? hahaha…mcm aku kira jer sume rkusi kat citu…

Kalu rasa nak bertukar selera, kita org makan kat sini jer… ialah.. mana lagi nak g? Tepi sungai dah, the mall dah, dalam opis aku ada 2 jer kafetaria..kekadang muak gak..hehehe

kafe

Harga makanan kat cini x derla mahal sngt.. masih dalam budget la..

Kalu setakat nak makan nasi lemak ngan air milo, baru RM3.00..masih murah kan?

klau nak dibandingkan kat luar, kekadang menambah lauk pauk, mau jadi RM5.00..hehehe.. jadi nak jimat.. g jerla kat Kafe Merdeka tu jer..

kafe

masa aku g makan, time nie x ramai orang lagi. sbb kafe ni baru jer nak memulakan operasi nya.

Jadi leh la makan ngan aman dan tenang sikit… lagi pun tempat nie x berapa sibuk sgt.. kira tempat duduk pun masih yang kosong la..

aku x tahula kalu selepas org masuk opis kan..mungkin org luar ada gak yang datang.

kafe

Sambil2 makan, korang akan di jamu dengan cerita P.Ramlee tau..

perghhh….layan citer lama.. lagi lama la aku duk menengek kat citu..hahaha

lama gak x tgk citer Hang Tuah tu… x silap aku Filem Hang Tuah ni la yg menggunakan warna yg pertama kan??

err..paham ker aku tulih nie..hahahaha

kafe

Kat citu gak ada cyber kafe…

kiranya nak layari internet boleh la jugak.. sambil makan dan minum, sambil membaca gossip..hahahaha

tp aku x tahu la kene charge atau free.. lupa lak nak tanya kat pemilik kafe tu..

lain kali aku tnya kan yek..!

kafe

So..kalu dh tahu tempat, sure nak tahu kul bape buka, kul baper tutup kan?

Beroperasi dari kul 8.30 pagi -5.30 ptg..

tp sejak opis aku melarang pekerja nya turun makan selepas jam 8.30pg, aku x turun dah..

kang x pepsal kene tindakan tatatertib lak..

Jadi ingin la aku berkongsi tempat makan yang mudah dan cepat.. marilah makan di Kafe Merdeka..

chewah….dh macam iklan kedai kafe lak..hahahaha 🙂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments

    • sumijelly says:

      @eyriqazz,
      hehehe…KAFE la Eyriqazz..hehehe…
      G jer kat PWTC, aras 4, dkt Galeri UMNO..
      org luar leh masuk ikut pintu dkt lift jer..
      meh la dtg..nak dtg, roger sumi, leh sumi banjer teh tarik satu..hehehe

    • sumijelly says:

      @aidi-safuan,
      ohw…mau kutuk yek..hehehe

      la..memang la..tu la akk terangkan, kalu nak bw kawan, kene confimr dia btl2 leh g, kalu x , x dpt tebus tiket kat GH lak…
      kak sumi guna sumer nama keluarga…jadi satu keluarga g la..hahahaha

Leave a Reply