Bangi Golf Resort’s buffet Ramadhan 2014

Minggu depan kita dah nak berpuasa… jadi macam biasa la, hari tu saya dapat jemputan untuk merasa masakan dari pasukan Chef Kamaruddin yang akan menjalankan tugas memasak sepanjang Ramdahan ini….

GBR 1

Tak jauh pun Golf Bangi Resort ni dari rumah saya…. jadi memang boleh pergi la sesangat waktu ramdhan ni nanti….

Bersempena bulan Ramadhan tahun ini, Bangi Golf Resort Restaurant dengan bangganya mempersembahkan Buffet Ramadhan yang bermula dari 2 Julai sehingga 26 Julai 2014.

Bangi Golf Resort Restaurant (BGR) merupakan salah satu daripada hanya beberapa resort golf di Malaysia yang telah menerima Sijil Halal daripada JAKIM, Buffet Ramadhan BGR ini digemari ramai kerana kepelbagaian juadah dan kualiti masakan yang disediakan. BGR kini menawarkan pelbagai jenis sajian istimewa sehingga 200 pilihan!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Di sudut Malay Appetizer, Snacks & Main Courses pula, pasukan dapur BGR menyediakan pelbagai pilihan juadah seperti Lemang dengan Rendang Daging, Cucur Udang, Karipap dan hidangan popular kegemaran ramai seperti Nasi Briyani, Nasi Ulam, Gulai Kawah Daging, Sambal Sotong dan Ikan Keli Salai Masak Lemak Cili Api.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Bagi pilihan masakan Barat yang lain yang lebih enak dan klasik, kami mengesyorkan Beef Lasagna, Spaghetti with Chicken Carbonara Sauce dan Grilled Boneless Chicken with Creamy Mushroom Sauce.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Di bahagian Western Appetizer pula, para tetamu disajikan hidangan dengan sentuhan gastronomi isitmewa seperti Sous Vide Eggs with Mushroom Espuma. Hidangan ini sungguh menyelerakan dan chef BGR dengan senang hatinya akan menyajikan hidangan tambahan atas permintaan tetamu!

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Para tetamu juga boleh mengakhiri jamuan mereka dengan juadah manis di Spanish Churro ‘Live Station’.

Di sudut ini, terdapat pelbagai jenis kek dan buah potong yang disaluti dengan coklat tebal, buah-buahan tropika dan tempatan yang terpilih serta aneka kuih-muih. Para tetamu juga akan rambang mata dengan pelbagai pilihan popular seperti Red Velvet Cake, Chocolate Fudge Cake, Crème Brulee Tartlet, Chocolate Mousse Sundae, Watermelon Lychee Jelly, Young Coconut Jelly, Crème Caramel, Sous Vide Pineapple Panna Cotta and Oreo Cream Cheese.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Pada tahun ini BGR yang memaparkan Kambing Bakar, iaitu kambing yang dipanggang secara perlahan di atas bara api. Di stesen ini, chef BGR menghidangkan tetamu dengan hirisan daging kambing yang baru sahaja dipanggang.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Para pelanggan juga boleh menikmati Sate Daging dan Ayam yang dihidangkan dengan Kuah Kacang serta Kway Teow Goreng dan Mee Goreng Mamak yang digoreng panas di hadapan mereka.

Pada masa yang sama, tetamu akan dihiburkan dengan alunan muzik Melayu Tradisional yang didendangkan secara live oleh sebuah kumpulan kugiran dari 6:30 petang sehingga 9:30 malam setiap hari.

GBR

Dengan harga yang bermula dari RM50 untuk dewasa dan RM25 untuk kanak-kanak, Buffet Ramadhan ini menyediakan berbagai jenis hidangan bufet termasuklah masakan Melayu popular, sajian Barat dan masakan Cina yang digemari ramai.

Bangi Golf Resort juga menyediakan sebanyak 500 tempat letak kereta tambahan yang dijangka siap menjelang bulan Ramadhan. Kemudahan lain seperti Surau Lelaki / Perempuan juga disediakan untuk keselesaan tetamu.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Seperti yang dikatakan oleh Chef Kamaruddin,

“Buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort Restaurant ini sentiasa menjadi  pilihan kegemaran untuk berbuka puasa bersama keluarga, rakan-rakan dan kenalan perniagaan sepanjang bulan  Ramadhan. Kami sentiasa memperkenalkan hidangan baru untuk memastikan kepelbagaian hidangan yang ditawarkan dan pada masa yang sama, kami juga bekerja keras untuk mengekalkan keenakan rasa tradisional masakan kami secara konsisten agar pelanggan kami sentiasa datang kembali.”

Jadi pada yang ingin berbuka puasa di BGR boleh la buat tempahan dengan kadar segera… maklumla bulan puasa mesti nak makan tempat best-bestkan?? Alamat seperti berikut :

Bangi Golf Resort Restoran
No1 Persiaran Bandar, Bandar Baru Bangi, Selangor 43650, Malaysia
Koordinat GPS : 2.95716N, 101.76518E
Tempahan & Pertanyaan : + (60) 3-8925 3728 / + (60) 3-82100265
Laman Web: http://www.bgrrest.com
Facebook: https://www.facebook.com/BangiGolfResortRestaurant
Emel: bgb.bangigolf @ gmail.com
Waktu Beroperasi: 6:30 pagi sehingga 9:30 malam setiap hari.

Ok….. selamat menjalani ibadah puasa yang akan bermula Ahad ini! Jom pergi awal July ni… insya allah saya mungkin akan datang, saya pun nak cuba juga..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments

Leave a Reply