Drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta

Arggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh……………….

Sekarang tersangkut cerita Bukan Kerana Aku Tak Cinta pula….

Walaupun umah saya tak ada ASTRO….tapi saya layan tau cerita ni…..

Member opis la cerita… cakap cerita ni best….tapi memang best pun… suka tau tengok lakonan Jebat dan Mastura… menjadi tau….

Baru di tayangkan 9 Disember 2013 yang lalu…. sekarang baru episod 27…. masih panjang lagi sebab sampai eposid 60 tau…

Sapa-sapa yang ketinggalan beberapa episod pasal JEBAT ni…boleh tengok ulangan di sini :

TONTON EPISOD 1 – 9/12/2013
TONTON EPISOD 2 – 10/12/2013
TONTON EPISOD 3 – 11/12/2013
TONTON EPISOD 4 – 16/12/2013
TONTON EPISOD 5 – 17/12/2013
TONTON EPISOD 6 – 18/12/2013

TONTON EPISOD 7 – 23/12/2013
TONTON EPISOD 8 – 24/12/2013
TONTON EPISOD 9 – 25/12/2013
TONTON EPISOD 10 – 30/12/2013
TONTON EPISOD 11 -31/12/2013
TONTON EPISOD 12 – 01/01/2014
TONTON EPISOD 13 – 06/01/2014
TONTON EPISOD 14 – 07/01/2014
TONTON EPISOD 15 – 08/01/2014
TONTON EPISOD 16 – 13/01/2014
TONTON EPISOD 17 – 14/01/2014
TONTON EPISOD 18 – 15/01/2014
TONTON EPISOD 19 – 20/01/2014
TONTON EPISOD 20 – 21/01/2014
TONTON EPISOD 21 – 22/01/2014
 TONTON EPISOD 22 – 27/-01/2014
TONTON EPISOD 23 – 28/01/2014
TONTON EPISOD 24 – 29/01/2014
TONTON EPISOD 25 – 03/02/2014
TONTON EPISOD 26 – 04/02/2014
TONTON EPISOD 27- 05/02/2014

Sinopsis :

“Kalau aku suruh kau terjun dalam kolam tu, kau nak terjun?”

“Untuk buktikan cinta Mas kat abang… terjun kolam pun Mas sanggup. Okey! Mas terjun! Tapi untuk pengetahuan abang… Mas tak tahu berenang!”

“Mastura!!!!!!!”

JEBAT.Seorang lelaki yang katarsis, berdarah campuran Melayu dan Cina dari jalan hitam kehidupan kepada pencerahan. Tidak pernah terlintas dalam fikirannya untuk jatuh cinta kerana tujuan hijrahnya hanya untuk menuntut ilmu agama dan melupakan kisah silamnya.

Sifatnya yang tenang, rajin dan baik hati telah menarik perhatian Mastura, adik ipar kepada majikannya Uwais. Pelbagai cara  digunakan oleh gadis itu untuk menarik perhatiannya hingga Jebat naik rimas dan lemas. Walau berkali-kali ditolak, Mastura tidak juga berputus asa. Dia tidak pernah menyangka gadis cantik,kaya dan bijak seperti Mastura terpaut hati kepadanya, seorang lelaki biasa yang tidak begitu tampan kerana mempunyai parut di bahagian matanya. Mereka umpama The Beauty and The Beast.

“Kau tak malu ke nak bersuamikan lelaki yang tak ada apa-apa?”

“Nak malu apa? Bagi Mas, abanglah yang paling handsome. Bagus juga parut tu… Tak adalah perempuan lain nak rebut abang daripada Mas, kan? Biar Mas sorang aja yang tahu menilai betapa kacaknya abang di pandangan Mas.”

Namun mampukah rumah tangga yang dibina bertahan?

Masih adakah cinta dan kesetiaan dalam hati Mastura apabila mengetahui rahsia sebenar yang Jebat ialah  bekas ketua kumpulan
gengster!

Sementelah pula lelaki dengan sejarah hitam sebegitu bukanlah suami impiannya.

Jangan lupa tonton tau……….. best!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One Response

  1. Farid Laham February 19, 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge