Pelajaran yg boleh di pelajari di taman permainan

Hari Ahad yg lepas, aku bawa anak2 aku pergi ke Taman Permainan area umah aku tu..

Dkt Taman Tasik Cempaka… entah apa angin my IR ajak lak.. padahal dia baru balik dr tolong kawan dia pindah umah.. ada la pulak tenaga nak bawa anak2 ke Taman Permainan..

Aku apa lagi… jangan di ajak.harus pergi la kan……

img

Sebaik cuaca hari tu elok jer… x panas dn x mendung…..

nyaman jer… tgkla.. bila aku snap gambar… crah jer kan..

apadahal guna olympus jer… bukan DSLR (ewah.berangan jer aku …hahaha)

img

Seronok si kecik ni bila di bawa ke situ…

terkekek…kekek di ketawa…..

sbb dapat naik gelongsor.. tu pun ada hajat nak mendaki gelongsur..

padahal org kat atas tgh beratur nak turun…hahahaha…….

img

Iskandar akuk biarkan dia berseorangan… dia ke sana ke sini..

bebas sbb x der org nak marah2 dia kan..

kata nak bebas..haruslah kasi bebas kat luar…asalkan x lari dari pandangan mata aku da la..

img

hah..kalu dapat Taman Permainan kat abang nya..

habisla..  xingat dah adik beradik, ibu dan ayah la..

dia leka dgn dunia dia sendiri….

img

dan aku dapat perasan.. bahawa di Taman Permainan pun ada juga peraturan.

apabila nak naik gelungsur, maka harusla beratur..

tgkla.. pandai betul2 anak2 di citu beratur… menunggu giliran..

bersabar menanti… termasuk anak aku la..

img

ini la dia gelungsur yg Danial naik tu… mau x tinggi..

berulang kali naik jer.. risau gak kalu dia memanjat boleh jatuh..

terpaksa gak menjerit supaya naik pelahan2…

untun anak2 citu x berebut2 nak naik.. bersabar dan mengikut peraturan..

Beratur mengikut barisan…….hehehehe

Nota kaki : dapat tgk jerla anak2 main.. kalu aku main, mau runtuh lak gelungsur tu…hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments

Leave a Reply

CommentLuv badge