Potek?? apakah itu??

On November 9, 2010, in Blog, by Sumijelly

POTEK??????

Ayo…mencarut ker apa?? hahahahaha

Seyes, aku baru tahu ko……… selama nie tak pernah dengar….. itu pun kebetulan duk tengok si Viruspadu duk menceceh kat FB dia…

potek

oh……… TOM YAM yang ada sumer jenis lauk yek?? masih tak dapat bayangkan lagi…. sebab tak pernah makan dan rasa….huhuhu

Tul ker kalu aku sebut Tom Yam Potek orang kedai tahu…

kang dia hingat aku mencarut la pulak…hahahaha

potek

gambar dari blog Viruspadu

*Tom Yam Potek (Thai Bouillabaisse) – a golden spicy soup seasoned with lime juice, lemon grass, basil, chili pepper, tossed with a combination of shrimp, scallop, squid and crab, served in a firing hot pot.

Erkk…… Potek tu asal dari Thai yek?? nak gak tahu…

  • baper pulak harga semangkuk Tom Yam Potek tu??
  • mahal ker??
  • sedap yek??

Adess….banyak nau soklan yek…hehehehe

Nota kaki : erkk……. mcm mana yek nak masak tom yam?? dah lupa la..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

41 Responses to “Potek?? apakah itu??”

  1. BulanPurnama says:

    uik..sama la..baru ari nie gua dengar tom yam potek..

    thanks for info

  2. wah meh sini order tomyam potek 1! hahaha

    *wa pun x pernah dgr potek2 ni. bunyi mcm lusyah aje. hak3
    Tom Yam Potek´s last blog post ..Apa Kes Rita Rudaini Ni

  3. zie fauzi says:

    1st time dgr jgk ni.. sebelum ni tak pernah dgr pun..
    zie fauzi´s last blog post ..ALERGI TELUR

  4. felik sungguh! :)

    x pe..janji sedappppp..haha!
    makdara TERdiva´s last blog post ..once upon a time

  5. kakchik@ella says:

    kita dh penah dgr dah.

    Kalo APOTEK pulak kat Indonesia mknanya farmasi!! Hehe ..
    kakchik@ella´s last blog post ..Ku bawa duka ku ke alam mimpi

  6. stormz says:

    sdp jgk tomyam potek ni.
    segala mcm seafood ade dlm tu. biase ade kt restoran tomyam.
    stormz´s last blog post ..Uhukuhuk

  7. ieda says:

    kalai pi thailand order tomyam potek ni agak2 depa tau dak???
    tapi kat sini panggil tomyam campur saja…
    ieda´s last blog post ..BANJIR NOVEMBER 2010part 3

  8. lynn hamzah says:

    tom yam potek nie sedap la juga tapi lynn lagi suka tom yam chiang mai…sebab lagi pedas meletops la…hehehehe…
    lynn hamzah´s last blog post ..Hari Rehat

  9. tak pernah dgr..tomyam campur pernahla dengar..harus ditanya pada pekerja thai laki saya nie…sama ke tomyam campur ngan tomyam potek nie?
    intankuterpilih´s last blog post ..Harga Rokok RM100 Sekotak

  10. lydzar says:

    mmg orang kedai esp kedai2 ala-ala siam ni tau menu tu

  11. eyriqazz says:

    oh tomyamke?mati2 ingatkan nama binatang…
    eyriqazz´s last blog post ..BBQ di Kampung Warisan- Setiawangsa

  12. ayuarjuna says:

    masa bc tajuk entri terkezuttt,,,now dah tahu tambah perbendaharaan istilah masakan baru huhu
    ayuarjuna´s last blog post ..Menggunung Impian Blackberry Torch 9800 Dalam Genggaman

  13. kakchik@ella says:

    sedap sumie. Apotek tu kalo guna kt farmasi tmpt kita sure diaorg tak tau apa. Hehe ..
    kakchik@ella´s last blog post ..Ku bawa duka ku ke alam mimpi

  14. suffer8zine says:

    hekkkk, ape la aneh sgt

    Terkini : Mati dipijak Gajah

  15. cikpia says:

    macam lucah jer nama tomyam tu………….. tapi best gak sesekal try nie……
    cikpia´s last blog post ..tolong!!!!!!!!!!!! cikpia is in CONFUSED mode!!!

  16. Biela Sapine says:

    ohhhh, baru tau.. hihih
    Biela Sapine´s last blog post ..masih kah kau ingat

Leave a Reply

CommentLuv badge



%d bloggers like this: