Menjamu Selera di Umai Cafe, Putrajaya

On June 18, 2012, in Kawan, Makanan, by Sumijelly

Apa lagi yang nak yang nak dimakan kalu kat Putrajaya ni… melainkan kene la cari di tempat2 lain selain di Alamanda, Putrajaya…..

Sebelum ni pernah la juga berjalan sampai ke Monumen Alaf Baru, Putrajaya tu…tapi tak sangka la pulak rupanya ada kedai makanan kat situ…macam mana la leh tak perasan…..hehehehe

Jadi saya bersama beberapa rakan pejabat pergi la ke situ……..

Air Sirap Cincau – RM 2.50, Milo Ais – RM 2.80, Oren Panas – RM 2.90, Oren Sejuk – RM 3.00

 Car Kuey Tiow – RM4.80

 Nasi Goreng Umai – RM 5.80 x 2 set

Ok…seyes aku nak bagi tau… x sedap sungguh NASI GORENG nya… tak der rasa apa yek… rasa macam nasi tu di gaul dengan KICAP jer…huhuhu

Nasi Goreng USA – RM 6.50

Sepatutnya lauknya adalah DAGING MASAK MERAH, tapi saya kurang sikit dengan dading sebab nanti melekat kat celah-celah gigi… saya minta tukar dengna AYAM MASAK MERAH.

Nasi nya memang sedap…. saya suggest ambik NASI ni dari nasi goreng UMAI tu..hik3

 Tom Yam Campur – RM 6.50

Cucur Udang – RM 3.00

Sangat puas hati makan cucur udang ni dengan kuah cili dan kuah kacang yang memang umphhh!!!… next time seiapa datang makan, jangna lupa order ni yek!

 

Sungguh berselera betul saya menikmati makanan di situ… ialah, di pejabat saya tiada di sediakan makanan yang di masak atau erti kata kalu nak order nasi goreng bagai la…

Yang ada adalah masakan ala buffet jer… dah siap masak pilih lauk dan bayar..hik3

 Semua jumlah makanan di atas adalah – RM 43.60

Sangat berbaloi dan sedap… sudah la SERVICES nya cepat… memula air, kemudian cucur udang dan di ikuti nasi serta tom yam…. perghhhh….. kami makan di situ rileks jer.. tak der la terkocoh..kocoh kan?

Teringin nak ke sini? Boleh… meh saya tunjukkan temat nya di mana…

 Nama kedai nya UMAI CAFE…. betul-betul sebelah TASIK Putrajaya ni…

Ruang makan nya yang luas serta parking yang mudah untuk pengunjung…

 Di anugerahkan KEDAI HARGA PATUT…. yer.. saya SETUJU.. memang PATUT pun harga nya tiada caj tersembunyi.. apa yang anda nampak harga nya di menu.. itu la yang akan anda bayar…

Pernah masuk dalam Surat Khabar lagi kisha UMAI CAFE ni…… eh.. peduli apa saya nak snapkan? Dah letak kat tepi tu… snap jerla kan gambar nya…hehehehe

 Boleh nampak MASJID BESI dari Umai Cafe ni…

 dan juga MONUMEN ALAF BARU di sebelahnya… jadi.. klau jalan2 ke situ, agak2 penat..leh la singgah di UMAI CAFE ni kan?

Jadi meh sini saya tunjuk pula MENU nya…

 

 

 

**nanti KLIK jer la gambar tu kalu kurang jelas yek..hik3

Jadi siapa kata di Putrajaya tiada KEDAI MAKAN yang murah dna berpatutan….. ada apa… cuma kene pandai cari jerla…

Eh, rasa saya, banyak juga kedai makan yang saya bagi tau kat blog ni kan?? emmmmm……nanti saya cari lagi kedai makan yang menarik di sekitar Putrajaya dan buat entry lagi yek…

Jadi saya sudahi la entry ini dengan ucapan…. mohla bekerja.. cukup2 la tengok menu makanan tu..hik3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Responses to “Menjamu Selera di Umai Cafe, Putrajaya”

  1. ummiarissa says:

    jom makan kat sini pulak…lagi murah

  2. eliss says:

    terbayang2 umai ikan tenggiri pulak nama kedai ni, resepi dari arwah abang ipar sabahan tu.
    eliss´s last blog post ..Mengidam masam-masam pulak dah, apa tandanya?

  3. eyriqazz says:

    Umai ngan siakap mana lagi sedap?
    eyriqazz´s last blog post ..Papa Kata Jangan

  4. Hurmmm…. nak suruh adik aku belanja makan kan sini laaa….
    hazman aka species1980´s last blog post ..Jom Pesan Makanan dengan FOODPANDA.MY

Leave a Reply

CommentLuv badge



%d bloggers like this: