Chicken Burger Ramly

Eh…. tiber tajuk chicken ramly burger kan.. hahaha

Ni sebab nak update punya pasal, jadi kita update jela sikit-sikit..janjji ada.. domain sumijelly.com ni bayar ok.. bukan free wei…

Ok..ok.. nak tanya la… pernah tak korang kalau beli burger ramly ayam ke, daging ke perasan berat nya? Saya ni selalu beli perasan macam 2 jenis je.. tak sangka pula ada banyak jenis berat nya…hik3

Ada 3 jenis berat : 50g, 60g, 70g

Patty ni saya tengok kat Mydin… jadi harga pun berbeza tau…

50g – RM 4.75 (300gram)
60g – RM5.25 (360 gram)
70g – RM 5.85 (420 gram)

Jadi tau la lepas ni kene ambik yang berat 70 gram… padanla kalau masak perasan kejap tebal, kejap nipis hahahaha…. ingatkan ramly kedekut, rupanya beza berat…

Tapi agak susah juga nak jumpa burger ni.. kadang ada je kat Mydin, kadang tak ada stok cepat habis… biasa saya jumpa kat EVO MALL ..pasaraya AEON VALUE MART tu… sbb saya suka beli sayur situ… ok tu nanti citer la

Ok pas ni dah tau yek ada beza berat.. jangan tersalah ambik lagi…hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One comment

  1. azrinros says:

    Rumah nenek saya di kampung Bharu. Selalu ke kilang Ramly Burger beli roti burger yang panas-panas keluar dari oven. Selain beli daging burger.

    Kalau berhenti di RnR yang ada restoran Ramly Burger. Pasti beli set burger.

Leave a Reply