Ayam goreng crispy macam Mc’Donalds

Haaa.. hari tu duk goggle dalam FB.. tengah tengok sana sini.. tetiba nampak ada orang jual tepung goreng ayam.. dia cakap macam McD…

Jadi.. apa lagi terus la order kan…

Tepung Goreng Rangup

Jadi nak tahu rangup ke tak.. kene la cuba kan….

Masa pertama kali beli.. tak baca arahan.. main buh jer.. tak jadi la rangup.. macam goreng ayam biasa..hik3.. bila kali ke 2 baru perasan.. arahan suh salut.. haa.. baru jadi

Arahan nya ialah :

Perap ayam dengan bancuhan tepung tersebut…

Pandai-pandaila agak sendiri.. jadi di perap kan… perap dalam 15 – 30 minit.. nak kasi meresap la kan….

kemudian

Salut ayam tadi dengan tepung….

Salut baik-baik.. biar semua melekat ngan tepung.. buat la satu persatu.. orang kata biar lambat asal cantik.hik3

kemudian

Goreng la dengan minyak yang banyak…

Saya tak der deep fryer.. maka masuk ler dalam periuk.. senang la tenggelam.. tapi minyak memang guna banyak…

kemudian

Jadi la ayamg goreng spicy ala-ala McD …

anak-anak cakap.. memang sama macam rasa McD… jadi dah tahu la mana nak dapat tepung ni… maka kalau datang rajin goreng la..hik3

Puas hati sebab dah jumpa tepung nya..hik3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One comment

Leave a Reply

CommentLuv badge